Vážení zákazníci, rádi bychom vás informovali, že vzorková prodejna bude v úterý 19.3. a úterý 26.3. fungovat v omezeném režimu z důvodu naší účasti na veletrhu. Děkujeme za pochopení.

Jak vybrat sedací nábytek do hotelu, restaurace nebo kavárny?

aneb 6 rad, než začnete vybírat konkrétní produkty

Zařizujete právě svůj vysněný interiér a přemítáte, jak vybrat co nejvhodnější nábytek? Tak, aby byl pohodlný pro hosty. Aby se navíc líbil. A aby byl kvalitní! Co všechno vzít v potaz vám shrne jednoduchých šest tipů, tak směle do toho!

 

1. Udržte styl interiéru vhodným tvarem nábytku

Rozhodněte se pro takové linie nábytku, které jdou podle vás ruku v ruce s nastoleným konceptem podniku a zapadnou svým stylem do budovy. S tím vám pomůže architekt či designer. Pokud se ovšem nechcete obracet na tvůrčího odborníka a uvítali byste raději obecné rady z praxe, kontaktujte přímo nás. Díky letitým zkušenostem vám poradíme, kde ten či onen tvar nábytku použijete nejvhodněji. Do projektování tak rádi vnášíme praktické pohledy z výroby i z „terénu“. Chcete vidět, jak to vypadá v praxi? Podívejte se na ukázky interiérů → 

DSC_0319 (1)

 

2. Chtějte vlastní kolekci

Poskládejte si tvarově i potahově židle, křesla, pohovky, lavice, barové židle, ideálně všechen sedací nábytek do jedné „rodinky“. Důraz na jednotnost interiéru má smysl - představte si každého nového zákazníka, který k vám přijde. Vy si sice na rozložení a barvy nábytku zvyknete, ale pokud váš hotel či restauraci navštěvují stále noví a noví lidé, reagují na první dojem. Proto při zařizování interiéru dbejte i na malé detaily – první dojem totiž bude váš interiér dělat po mnoho let. Nejednotné prostředí může přepnout hosta hned na začátku do nežádaného stavu mírného napětí. Potom už stačí drobná chyba personálu a negativní recenze jsou na světě.

obry_Stránka_29_1

 

3. Kdo bude váš host a jak dlouho u vás posedí?


Nejjednodušeji rozdělíme zákazníky na dva tábory. Zaprvé je tu movitější host, kterého chci pohostit co nejdéle. Vím, že finální cenu produktů neřeší, a proto je schopen strávit v podniku třeba celý den. Takový host se chce především pohybovat ve vizuálně krásném prostředí, ale měl by sedět skutečně pohodlně. Dejme mu tedy k židlím područky, nebo rovnou celé křesílko (s výškou sedu jako je židle) a volme vetší poměr čalouněných měkkých ploch. Sedák by zde měl být měkký pružinový s přívětivou omyvatelnou látkou.
Koženky a více dřevěných ploch si ponechte pro druhý typ zákazníků. Ti si k vám přijdou posedět na svůj oblíbený dort nebo kávu, a pak zase odchází. Počítejme tak se zvýšenou frekvencí hostů, řekněme s maximální dobou posezení do 40 minut. Dopřejte jim čisté a zajímavé prostředí, ovšem ergonomie nábytku by měla jasně říkat – děkujeme, ale po čase prosím ponechte místo ostatním, kteří se na svůj odpolední zákusek také těší.

 

4. vypočtěte kapacitu a rozdělte zóny sezení


Jasně si určete maximální počet míst k sezení. Ta pak rozdělte na jednotlivé zóny. Čleňte interiér a usaďte své zákazníky na jídelních nebo barových židlích, v křesílcích u stolu nebo v odpočinkových křeslech (nižší výška sedu pod 46 cm). Dálší skupinu hostů posaďte na lavice (podle rozměrů interiéru si je nechejte vyrobit na míru), pohovky, nebo ozvláštněte interiér taburety.
Vždycky však pečlivě sledujte výšku sedu – i ta udává důležitou funkci, o jaký druh sezení se jedná. Kolem 48 cm se pohybuje sezení k jídelním stolům. Co je pod 46 už je spíše pro odpočinkové sezení. Výška barových židlí má být variabilní a od dodavatele upravitelná, jelikož každý výrobce baru preferuje jinou výšku. A bar, jak známo, se ve většině případech vyrábí dřív než barové židle.


5. testujte odolnost potahu


Pro hotelový nábytek a luxusnější restaurace z hlediska útulnosti a menší četnosti užívání nejraději volíme příjemné omyvatelné látky. Ovšem pozor – zde doporučuji před zakoupení vyzkoušet na vzorníku látky skutečné praktické vlastnosti, reakce a omyvatelnost na běžné tekutiny jako je káva, cola, kečup, mastný olej, omáčky a další. Pro úplnou autentičnost nechejte den nečistoty působit, a teprve poté testovat vlastnosti povrchu.

technologie

6. ušetřete čas a nervy


Chceme vám ušetřit čas. Chcete-li poradit s výběrem, napište nám nebo zavolejte. Rádi vás osobně vyslechneme, pravděpodobně se budeme ptát na 5 předešlých bodů, a následně vám předložíme takové produkty, které pro vás a vaše hosty budou nejlepší. Samozřejmostí je pro nás ukázka fyzických vzorníků potahů a dřeva a doporučení nejvhodnějšího do vašeho interiéru. Konzultujeme zdarma, ozvěte se nám →